Daxom Şofben Servisi


Daxom Kombinizle Alakalı Arıza Kaydı Oluşturmak yada Teknik Bilgi İçin Bizimle İletişime Geçebilirsiniz.

0216 606 13 43 – 0544 606 13 43

Daxom kombi arıza kodlar ıve çözüm önerileri

Soğukların gelmesiyle birlikte çalışan kombi ve tesisatlarda bir takım arıza yada ayar bozuklukları ile karşılaşabilirsiniz. Ya da aradan geçen süre içinde petekleri ısıtmak için yapılması gerekenleri unutmuş da olabilirsiniz. Bu durumda müşterilerimiz direk servisi çağırmak yerine Daxom kombi arıza kodları araştırarak önce sorunun kaynağını tespit etmeye çalışabilirler. Çünkü bazı sorunlar servis gelmeden de çözülebilecek kadar küçüktür. 0216 606 13 43

1- Kombinizle ilgili herhangi bir arıza ile karşılaştığınızda öncelikle kombi üzerindeki bar basıncının 1 ile 2 bar arasında olduğunu kontrol ediniz, eğer basıncınız düşükse kombinin alt kısmında bulunan su alma vanası ile su takviyesi yapınız. Burada önemli olan su bastıktan sonra vananın kapandığından emin olmaktır. Eğer kapandığından emin olmazsanız, kombiniz su almaya devam edecek bir süre sonra 3 bar basıncı geçecek ve kendini korumak için emniyet ventilinden aşağı su akıtacaktır. Böyle bir durumla karşılaşırsanız panik yapmadan su alma vanasını kapatmaya çalışın. Arızalı ve kapanmıyorsa kombinin altındaki tesisat vanalarını kapatmayı deneyin. 0216 606 13 43

2- Sonrasında 4’lü ocağınızda gaz olup olmadığını kontrol edin, eğer gaz varsa kombinize gelen sarı renkli gaz vanasının açık olup olmadığını kontrol edin. (Sarı vana doğalgaz borusuna dik duruyorsa kapalı, boruyla aynı hizada duruyorsa açıktır.)  Eğer ocağınızda gaz yoksa gaz alarm cihazınız dışarıdaki gaz kesme vanasını (selenoid vana’yı) otomatik olarak kapatmış olabilir. Dış kapınızda doğalgaz sayacınızın üstünde bulunan selenoid vananın siyah pimini yukarı doğru çekerek gazı tekrar açınız. 0216 606 13 43

3- Kombinizin altındaki prinç veya plastik tesisat vanalarının açık olup olmadığını kontrol edin. Vananın açık olduğunu vana kolunun tesisat borusu ile aynı yönde olmasından anlarız. Resimdeki 13, 16 ve 17 nolu vanalar kapalı konumdadır. 0216 606 13 43

4- Eğer çalışmayan petekleriniz var ise vanalarının açık konumda olduğundan ve içinde hava bulunmadığından emin olun. Peteklerinizde hava olup olmadığını yan kısımlarındaki ventillerden hava alma anahtarı yardımıyla kontrol edin. Hava alımı bitip su gelmeye başladığında tekrar kapatın. Peteklerden hava aldıkça kombi üzerindeki bar basıncınız düşecektir. Kombinizin altında bulunan su alma musluğunu açarak basıncı tekrar 1,5 bar seviyesine getirmelisiniz. 0216 606 13 43

5- Kombinizin varsa tuş kilidinin kapalı olup olmadığından emin olun. 0216 606 13 43

6- Oda termostatı kullanıyorsanız kombi veya termostatınızın çalışıp çalışmadığını kontrol etmek için termostatınızı 25-26 derece gibi yüksek bir sıcaklığa ayarlayın. 0216 606 13 43

7- Kombi üzerindeki petek sıcaklığını 55 dereceye ayarlayın. Kombi üzerindeki ekranda petek simgesi üstünde çarpı işareti var ise bunu mode tuşuna basarak kaldırabilir kombinizi kış konumuna getirebilirsiniz. 0216 606 13 43

8- Bazı hatalar voltaj dalgalanması gibi basit nedenlerden kaynaklanabilir. Kendiniz birkaç kez reset tuşuna basarak kombinin çalışmasını sağlayabilirsiniz. Reset tuşuna 5 saniye basılı tuttuğunuzda kombi yeniden başlayacaktır. Reset tuşu çalışmıyorsa şalteri kapatıp açabilirsiniz. 0216 606 13 43

Daxom kombi arıza kodları

E0 Arıza Kodu (Elektrik bağlantı sorunu)
Şofbenin elektrik bağlantısında sorun olabileceğini belirten arıza kodudur. Kullanıcı olarak hiçbir işlem yapmadan servis çağırmalısınız. Şofbenin elektrik bağlantıları kontrol edilerek sorun yerinde çözümlenmelidir.

E1 Arıza Kodu (Ateşleme sorunu)
Cihaz bu arıza durumunda gazsız yanıyor olabilir. Yani gaz tüpü bitmiş veya gaz vanası kapalı olabilir. Gaz tüpü bitmişse değiştirilmeli, gaz vanası kapalıysa açılmalıdır. Şofbene gaz geldiğinden emin olunmalıdır. Şofbenin gaz valfinde sorun olabilir ya da kablo bağlantısı gevşemiş olabilir. Servis ekiplerince elektromanyetik valfin görevini yapıp yapmadığı kontrol edilmelidir. Elektrik bağlantısına bakılmalıdır. Cihazda alev sönüyor da olabilir. Bu durumda cihaz açma/kapama düğmesinden kapatılarak yeniden açılmalıdır.

E3 Arıza Kodu (Prosestat sorunu ya da baca kanalında tıkanma sorunu)
Baca kanalı kontrol edilerek pislikle tıkandıysa temizlenmelidir. Temizleme işlemi sonrasında düzelme olmazsa eğer şofbenin prosestatı arızalı olabileceğinden parça kontrol edilmeli, sorun görüşürse servis ekiplerince değişimi yapılmalıdır.

E4 Arıza Kodu (Fan sorunu)
Bu arıza durumunun muhtemel 2 sebebi vardır. 1.si fan çalışma hatası veriyor olabilir. Bu durumda fanın değişimi gerekir. 2.si fan bağlantı hatası veriyor olabilir. Bu durumda bağlantılar kontrol edilmelidir. Bu gibi işlemlerin servis ekiplerince uygulanması gerekir. O yüzden servis çağırmalısınız.

E5 Arıza Kodu (Çıkış suyu sıcaklığı 85°C’nin üzerinde)
Bu arıza durumuyla karşılaştığınız zaman cihazı kapatın ve bir süre kadar bekleyin. Cihaz kapandığında su soğuyacak ve termostat yeniden ayarlanacaktır. Uzun süre bekleme sonrasında cihazı yeniden açın. Arıza durumu düzelmişse kullanmaya devam edebilirsiniz. Arıza durumunda bir değişiklik olmuyorsa ve bu işlemi birkaç kez yapmanıza rağmen yine de aynı hatayla karşılaşıyorsanız servis çağırmanız gerekir.

E6 Arıza Kodu (Su çıkış NTC sorunu)
Çıkış suyu sensöründe sorun olabileceğini belirtir. Ancak bu arıza durumunda sadece sensör değil, sensör bağlantılarında ya da kablolarında da sorun olabilmektedir. Bu yüzden önerimiz servis yardımı almanız yönündedir.